My Universities
Future writer Maxim Gorki reaches maturity with an insatiable desire for personal and artistic freedom. Depicting street life under the Czarist regime, Gorki goes to work in the shipyards and commiserates with the hard-drinking, philosophical dockworkers and disenfranchised derelicts.
Depicting the later years of the Soviet writer Maxim Gorky’s life, this is the last entry in a trilogy of films made about the celebrated author. Structured episodically and mainly shot in studio, the film is a powerful look at 19th century Russia through the eyes of a soon-to-be-famous artist.