The Seed of the Sacred Fig
Iman, a judge in Tehran, grows paranoid amid political unrest when his gun vanishes. Suspecting his wife and daughters, he enforces harsh rules at home, escalating tension as family and societal norms slowly unravel.
A raging work of political resistance, this epic thriller from Mohammad Rasoulof was smuggled out of the exiled director’s native Iran. Awarded the Jury Special Prize in Cannes, and set against a backdrop of women-led protests, The Seed of the Sacred Fig is a fierce study of patriarchal oppression.