The Third Generation
Winter 1978/79 in West Berlin. A group of inept middle-class German radicals—united less by their political convictions than their secretive behavior—goes underground after the killer Paul is shot by the police. The young terrorists kidnap Peter Lurz, the representative of a US computer firm.
Following the shocking events of the “German Autumn,” superstars Eddie Constantine and Bulle Ogier join Fassbinder regular Hanna Schygulla for this ultra stylish yet cynical take on ineffectual middle-class radicalism. A biting political farce that delights in the hysterical chaos of urban disorder.