Il divo
In Rome, at dawn, when everyone is asleep, one man is awake. That man is Giulio Andreotti. Calm, ambiguous, inscrutable, Andreotti is synonymous with power in Italy for over four decades. Without arrogance or humility, he advances towards his 7th mandate as Prime Minister, unscathed from everything.
Well before The Great Beauty launched him to new levels of arthouse superstardom, Paolo Sorrentino scooped the Jury Prize at Cannes with this wild true story of political corruption in Italy, starring Beauty star Toni Servillo. Part biopic, part thriller, and glossed to a gorgeous, decadent sheen!