Secret Sunshine
Shin-ae moves to her recently late husband’s hometown. Despite her efforts to settle in this unfamiliar and too-normal place, she finds that she can’t fit in. After a sudden tragedy, Shin-ae turns to Christianity to relieve her pain, but when even this is not permitted, she wages a war against God.
Lee Chang-dong found breakout international acclaim with this searing portrayal of unimaginable loss and the fallacies of religious comfort. Featuring an astonishing performance from Cannes Best Actress-winner Jeon Do-yeon, Secret Sunshine marked Lee as one of South Korean cinema’s leading lights.