Socialist Realism
On one side, we have Lucho and the working class; on the other, intellectuals backing the Popular Unity movement alongside the petite bourgeoisie. Their unlikely friendship escalates into scenes of action, gunfire, and discordant songs, offering a satirical portrayal of the era.
Previously disrupted by the 1973 Chilean coup d’état, Raúl Ruiz’s lost project was completed by Valeria Sarmiento and released on the 50th anniversary of this harrowing event. Probing the limits of revolutionary thoughts, this sardonic, hybrid film bears witness to the embers of left-wing idealism.