Century of Birthing
Like some of the best 19th-century novelists, Lav Diaz is a genius at interweaving multiple stories to create a truly expanded canvas of characters, landscapes and social and political struggle. In this masterpiece, three strands oppose each other and then, in an impressive arc, fall into parallel.