At a suicide hotel in Taipei, a receptionist and a hotel guest find their lives crossing at an intersection. As he begins to defy hotel guidelines and as her emotions begin to complexify, the pair form an unusual friendship—one that is transient and yet, perhaps resultantly, strangely profound.
Dystopian yet movingly contemporary, this acclaimed, finely-tuned short finds unexpected intimacy and love amidst urban cynicism and loneliness. In this meditation on city-living, Taipei is draped in cerulean hues—an icily alluring ocean where people drift in oblivion, all while wishing to be saved.