A Single Man
Mourning the loss of his partner Jim, George Falconer, an English professor working in Los Angeles, is finding life increasingly difficult to face. The series of events and encounters occurring over a single day will ultimately lead him to decide if there is a future for him in this world.
The first film from famed designer Tom Ford, A Single Man is a highly stylized tale of love and loss in the tradition of Wong Kar Wai’s sumptuous melodramas. With deeply felt performances from Colin Firth and Julianne Moore, and direction to match, the film established Ford as a talent to watch.