A Tale of Love and Desire
When starting university, Ahmed meets Farah, a Tunisian girl who has just arrived in Paris. While discovering a corpus of sensual and erotic Arabic literature he never imagined existed, Ahmed falls deeply in love with Farah, and although literally overwhelmed with desire, he will try to resist it.
From Leyla Bouzid comes this sensual coming-of-age drama, the Tunisian writer-director’s assured sophomore feature. As a sizzling romance emerges between two students, the film casts a riveting look at identity, hypocrisy, and sexual mores, while exploring the language and literature of love.