Young siblings Bhola and Belu are forced by their horrid aunt to beg on the streets. A kindly smuggler (David) and a young shoeshine boy encourage them to join the boot-polish trade, but the coming of the monsoons tears the two siblings apart.
A story of hope in a cynical world, this emotional drama won the child actor Naaz a Special Jury mention at the Cannes Film Festival. Questioning human values through the struggle story of two siblings, Boot Polish is, at its core, a life-affirming film about the triumph of the human spirit.