Born in Flames
Ten years after a social-democratic cultural revolution in the US, Adelaide Norris, the Black radical founder of the Woman’s Army, is mysteriously killed. In response, a feminist insurgency—a coalition of women across all lines of race, class, and sexual preference—emerges to blow the System apart.
Lizzie Borden’s incendiary work of feminist provocation and grungy, science-fiction futurism is charged with the energy of revolution. Born in Flames is both a vital time capsule of 1980s pre-gentrification New York and a disruptive, timely film that speaks so clearly to our discordant present.