Brimstone & Glory
The National Pyrotechnic Festival in Tultepec, Mexico, is a blazing ten-day celebration of the patron saint of firework makers. Artisans show off their technical virtuosity, up­-and-comers create rowdy, lo­fi combustibles, and teams build larger-than-life, explosive bulls to parade into the town.
Lit up by dazzling pyrotechnic displays of all shapes and sizes, Viktor Jakovleski’s spectacular journey to Mexico’s firework capital is a feast for the senses. At once a primal urge and a cultural practice, the pleasure of setting fire to the dark night dances on the edge of peril and ecstasy.