After the chief of the White Lotus Clan kills Hung Wen-ting’s wife and brother, Hung barely escapes. Set on vengeance, Hung withdraws from the world and—with the help of his brother’s widow—learns acupuncture and embroidery to master a new martial technique that could defeat the evil leader.
Gordon Liu would don the white hair of wizened master Pai Mei in Tarantino’s Kill Bill vol. 2, but here he’s the callow apprentice studying a female fighting style to defeat the iconic villain. Directed by King Boxer’s leading man Lo Lieh, Clan of the White Lotus is a quintessential kung fu classic.