Cléo from 5 to 7
While she anxiously waits for the results of a medical test, French singer Cléo Victoire spends a couple of hours wandering through the streets of Paris. Along the way, she meets up with her lover, goes shopping, visits her model friend Dorothee, and has a brief affair with a passing soldier.
Varda’s sublime masterpiece of the French New Wave brought a much-needed woman’s perspective to the streets of Paris, too often shot from a man’s point-of-view. With cameos from Anna Karina & Jean-Luc Godard, Varda deftly chronicles, with vérité flourishes, Cléo’s mobility and intense subjectivity.