Diva
Jules, an opera enthusiast, is particularly enchanted by American diva Cynthia Hawkins, who refuses to be recorded. So enamored with her, he makes an illegal tape at her concert. But when the tape is confused with one implicating a police chief with the mob, he must use all his ingenuity to survive.
The tenets of the “cinéma du look” tradition are well represented in this debut feature from Jean-Jacques Beineix (Betty Blue), a lively film following its young protagonist through a super-stylized pop-art Paris. A visual thrill reminiscent of Beineix’s contemporaries Luc Besson and Leos Carax.