Far from the Tree
From a mother and son determined to show the world that his Down syndrome does not define him to a couple learning to communicate with their bright but nonverbal autistic son, Far From the Tree examines the experiences of families raising children who diverge from societal norms.
Based on writer Andrew Solomon’s bestselling book, and with songs by indie band Yo La Tengo, Far from the Tree offers a compassionate look at what it means to be a (happy!) outsider in today’s distorted world. A unique, heartwarming celebration of how to proudly overcome each other’s differences.