At the height of the Cold War, the writer Thomas Mann and his daughter—actress, writer, and rally driver—Erika embark on a road trip in a black Buick cruiser across a divided Germany in ruins, traveling from the Allied-occupied city of Frankfurt to Soviet-controlled Weimar.