Two stories, two reciprocal trajectories. Olga, a nurse from Ukraine, abandons her family to look for a better life in the West. Paul, an unemployed security guard from Vienna, is looking for a reason to get up in the mornings and heads East with his stepfather.
An epic exposé of the relationship between Europe and countries to its east, Ulrich Seidl’s drama is an engrossing and provocative tale of humans, economies, and dreams. Rooted in real-world research and stunningly photographed by the great Ed Lachman, this is a global story told on a human scale.