Maurice
After his lover rejects him, a young man trapped by the oppressiveness of Edwardian society tries to come to terms with and accept his sexuality.
Thirty years before Call Me By Your Name, this lavish period drama from Merchant Ivory encapsulated their uniquely tender and direct perspective on gay love. Featuring a young Hugh Grant in a passionate, heartbreaking performance, this visionary piece of queer cinema has left its mark.