Sakalakala Vallavan
A young agriculturalist (Kamal Hassan) goes to extremes to attain revenge against his devious landlord and his family. Our hero is an upright young man, but when his family gets cheated out of money, he decides it’s time to take a stand.
Ilaiyaraja’s immortal tunes infuse a distinct zest into this simple tale of a villager seeking revenge on his ruthless landlords. Despite its unsettling narrative, this masala flick was a huge commercial success and contributed significantly to Kamal Haasan’s rising stardom in the 80s.