The Man of the Year
In the outskirts of Brazil, shy Máiquel loses a bet and dyes his hair blond—sparking a strange transformation. When he kills a local thug in self-defense, the community hails him as a hero, and Máiquel is pulled into a dangerous new life as an unwilling vigilante.
Turning to a life of crime is morbidly tempting in this stylish and eerie vision of turn-of-the-millennium Brazil. As Murilo Benício’s cynical young man sees his dull existence turn into an orgy of drugs, sex, and violence, concepts of identity and free will are provocatively thrown into question.