The New Girlfriend
After the death of her life-long best friend, Claire vows to watch over her husband, David, and their young daughter. But when she makes a surprising discovery about David, her own subconscious desires are unleashed, taking her on a journey that will change her life irrevocably.
Brought to the screen before in Chabrol’s La cérémonie, devilishly adept genre filmmaker Ozon adapts crime novelist Ruth Rendell in this stylish erotic thriller. Starring Romain Duris, The New Girlfriend is a complex melodrama with a pulp double-plot, elegantly interrogating gender roles.