True History of the Kelly Gang
Amidst the grueling badlands of 19th-century Australia, legendary outlaw Ned Kelly grows up under the bloody and uncompromising rule of the English. Nurtured by notorious bushranger Harry Power and fuelled by revenge, Kelly recruits a wild bunch of warriors to wreak havoc on their oppressors.
In this visceral character study, Justin Kurzel unravels biopic conventions to paint a high-contrast portrait of his mysterious subject. Powered by an energetic performance from George MacKay and impactful turns from Russell Crowe and Charlie Hunnam, this is cinema at its punchiest.