Autumn Sonata
After seven years of separation, an internationally famous, icy concert pianist returns home to visit her long-suffering daughter. Over the course of a day and a long, painful night that the two spend together, they finally confront the bitter discord of their relationship.
Few directors could peel away the layers of human relationships more devastatingly than the great Ingmar Bergman. With this implosive, uncertain chamber drama, he gave Sweden’s other great Bergman—Ingrid—her final big screen role, and she gave him one of her finest performances.