Nouvelle Vague
Paris, 1959. A young Jean-Luc Godard is determined to make his debut film. Battling conventions, budgetary chaos and sceptical producers, he and his collaborators launch a quiet revolution in cinema, capturing the raw energy of the era.
Richard Linklater channels Parisian chic—and a certain je ne sais quoi—in this erudite homage to Jean-Luc Godard’s ultracool Breathless. Part dissection of a cinematic revolution and part who’s who of the titular movement, Nouvelle Vague is a cinephilic tour de force peppered with Godardian wit.