Triangle of Sadness
Carl and Yaya are influencer fashion models whose relationship is increasingly soured by money. Offered free places on a luxury cruise, they find themselves sharing a superyacht with arms dealers and an oligarch, while a cynical Marxist alcoholic captains the ship as things quickly turn upside-down.
Sweden’s Ruben Östlund follows up his Palme d’Or win for The Square with… another Palme d’Or winner! Dissecting the power dynamics aboard a luxury yacht, Triangle of Sadness is an outrageously entertaining satire of high fashion, influencer culture, and the world of the ultra-wealthy. Eat the rich!