Apocalypse Now: The Final Cut
Vietnam, 1970. Captain Willard takes a journey upriver to assassinate Colonel Kurtz, a once-promising officer who has gone completely mad. In the company of a Navy patrol boat filled with street-smart kids, an Air Cavalry officer, and a freelance photographer, Willard ventures into enemy territory.
Appearing in various iterations over the years, this “Final Cut” of Francis Ford Coppola’s Palme d’Or winner is the definitive version of his visionary masterwork. With an unforgettable appearance by Marlon Brando, Apocalypse Now traces a visceral descent into madness to comment on the folly of war.