Journey to the Shore
Mizuki’s husband Yusuke drowned at sea three years ago. When he suddenly comes back home, she is not that surprised. Instead, Mizuki is wondering what took him so long. She agrees to let Yusuke take her on a journey.
Though best known for J-horror, Kiyoshi Kurosawa confirms his remarkable versatility with this genre-bending road movie that paints an otherworldly portrait of love and death. Melding romance with the supernatural, Journey to the Shore is full of moments of surprising tenderness and melancholy.