It’s Only the End of the World
After 12 years of estrangement, a writer returns to his hometown, planning on announcing his impending death to his family. However, his mother, tempestuous siblings, and sister-in-law have their grievances to air. As resentments threaten to surface, fits and feuds begin to unfold.
Québécois enfant terrible Xavier Dolan won the Grand Jury Prize in Cannes for his bombastic portrayal of a family reunion, starring a stellar cast: Marion Cotillard, Vincent Cassel, Léa Seydoux, Gaspard Ulliel, and Nathalie Baye! A sour return home leads to shouting, confidences, and revelations.