Lost and Beautiful
Pulcinella, a foolish servant, is sent to present-day Campania to grant the last wish of shepherd Tommaso: he must rescue a young buffalo called Sarchiapone. In the Royal Palace of Carditello, the ruins of which were once looked after by Tommaso, Pulcinella finds the buffalo and leads him North.
This beguiling shape-shifter of a film began as a portrait of the groundskeeper of an Italian palace until the subject’s untimely death transformed the project into something more fable-like and phantasmagoric. Martin Eden’s Pietro Marcello embarks on an enigmatic journey through a bucolic Italy.