Primer
Proving that all you need to make a movie is a killer imagination, first-time director Shane Carruth was impossible to ignore with this eerie, low-budget mind-bender. A thriller of time travel gone awry, it won the top prize at Sundance in 2004—and theories about it still burn up the internet!