Stiletto: A Pink Family Tragedy
Hasan is a night-shift taxi driver in Istanbul. He sees a woman in stilettos passing by while he is on his way back home in the morning. In a world where the boundaries of being a man are already set, he does something that is to become a disaster even greater than global warming.
Overflowing with queer effervescence, Can Merdan Doğan’s boisterous short marshals a light-hearted, subversive take on traditional gender roles and the institution of marriage. A wild ride of comedy, music, and melodrama manifesting unconventional ways of keeping a family together.