Minnie Goetze is a 15-year-old aspiring comic-book artist, coming of age in the haze of the 1970s in San Francisco. Insatiably curious about the world around her, Minnie is a pretty typical teenage girl. Oh, except that she’s sleeping with her mother’s boyfriend.
Female desire takes center stage in this sexually frank, surprisingly melancholic coming-of-age drama. Based on an illustrated novel, Marielle Heller’s striking, 70s-set debut is rich with period details, vivid animations, and candid performances from Bel Powley, Kristen Wiig & Alexander Skarsgård.