The Father of My Children
Grégoire Canvel has everything a man could want. A wife he loves, three delightful children and a stimulating job. He’s a film producer. Discovering talented filmmakers and developing films is precisely his reason for living. Yet his prestigious production company, Moon Films, is on its last legs.
The sophomore feature from Mia Hansen-Løve, this moving drama is sensitively attuned to the intimate dynamics of family life. Inspired by the true-life story of producer Hubert Balsan—famed for his work with Claire Denis—The Father of My Children blossoms with quiet observations on love and loss.