Inland Empire
Actress Nicki Grace has landed a hot new role, but when she falls for her co-star, she realizes that her life is beginning to mimic the film she’s shooting. Adding to her confusion, she discovers the film is a remake of an unfinished Polish production—never finished due to an unspeakable tragedy.
With a fearless Laura Dern by his side, David Lynch delivers his least linearly plotted (!) and most experimental (!!) feature film in this long-awaited, fragmented follow-up to Mulholland Drive. A Hollywood nightmare in mini DV, Inland Empire is undiluted, unfiltered, weapon-grade surrealism.