Scorpions, lust, etiquette, war—his final collaboration with Dalí finds Luis Buñuel at a peak, offering up a provocative, darkly funny, and cheerfully blasphemous look at a “civilized” society about to tear itself apart. An essential classic of cinema, beckoning new viewers to take the plunge.