Pulse
A group of young people in Tokyo experience strange phenomena involving missing friends and technological breakdown. After the unexpected suicides of several friends, three strangers set out to explore a decaying city, and to solve the mystery of a forbidden room in an abandoned construction site.
Long before winning the Silver Lion for Wife of a Spy, master genre stylist Kiyoshi Kurosawa took Cannes by surprise with this reflection on loneliness and technology. Utterly terrifying, Pulse is a prophetic, intensely eerie cult classic that is still superior to its many imitators.