State of Grace
A New York mobster movie released (unluckily!) in the shadow of Goodfellas, Phil Joanou’s star-studded, Ennio Morricone–scored gangster epic is an unacknowledged pinnacle of the genre. Gary Oldman’s virtuosic, live-wire turn has been cited by none other than Leonardo DiCaprio as a major influence.