The Challenge
A falconer enters an important tournament in Qatar, competing with wealthy Qatari sheikhs with a passion for amateur falconry. With their opulence on full display, the men fly their prized birds on private jets, race SUVs through the dunes, and take their pet cheetahs for rides in their Ferraris.
A rare glimpse at a secret world of surreal opulence, Yuri Ancarani’s feature debut is a sight to behold. Falcons, sheikhs, Ferraris, and cheetahs line up in this arresting parade of haunting imagery, as the pursuit of leisure takes on an uncanny dimension, revealing the empty spectacle of wealth.