Autobiographical Scene Number 6882
A 30-year-old man is celebrating Midsummer’s Eve together with friends in Smögen, on the west coast of Sweden. He makes his friends follow him to a very high bridge. The group watches as he prepares to jump into the water below.
Setting the blueprint for Force Majeure and more, Ruben Östlund’s thrilling short showcases his exceptional eye for social tensions. Cleverly exploring the fallibility of groupthink and machismo in dangerous situations, this is a witty, mischievous provocation from the master satirist.