Cameraperson
Prolific documentary cinematographer Kirsten Johnson reaches into the vast trove of footage she has shot over decades around the world. Exposing her role behind the camera, she reframes her assorted footage in ways that illuminate moments and situations that have personally affected her.
A collage of 20-years’ worth of footage from the great director-cinematographer Kirsten Johnson, this dreamlike, first-person documentary takes the viewer on a globe-spanning tour. An intimate portrait of the artist that reveals the power of the camera to alter our understanding of the world.