Closed Curtain
Iranian master Jafar Panahi’s second film made while under house arrest turns his own plight into a moving, humane and universal story that is at once realistic and allegorical about isolation, unjust laws, and artistic creativity. Another cinematic triumph made under terrible circumstances.