Get Out
Chris, a young African-American man, visits his white girlfriend’s family for the weekend. At first, Chris reads the family’s overly accommodating behaviour as nervous attempts to deal with their daughter’s interracial relationship—but a series of disturbing discoveries lead him to a sinister truth.
Jordan Peele’s seismic horror-satire is a rare era-defining film: both a mordant send-up of Obama-era liberal racism and an early shot at Trump’s America. Delivering its commentary with bloody aplomb, Get Out distills a nation’s anxieties in the indelible image of “the sunken place.”