Heathers
Veronica Sawyer halfheartedly tries to be part of the “in crowd” at her high school. But when the cruel games of her school’s unstoppable trio of mean queen bees—all named Heather—become too much, Veronica gets together with rebel J.D. and plots to murder them and disguise the deaths as suicides.
Before Mean Girls, before Clueless, came this wonderfully nasty teen movie, a cult classic that helped launch Winona Ryder. Full of outrageous one-liners, colour-coded outfit perfection, and extreme violence, this delectably witty satire is one of the great high-school movies of the 1980s.