Joy Street
In a dark apartment, a depressed and isolated woman suffers alone. But when an unlikely spirit guide comes to life and transports her to a psychedelic rainforest, the woman begins her journey toward personal renewal.
Seductively moody with lachrymal watercolors and slow jazz, Suzan Pitt’s atmospheric short begins in a noirish realm of downcast introspection. Once the melancholic fog lifts, bright and looping jungle imagery flourishes, inspired by the filmmaker’s own joyful adventures in Guatemala and Mexico.