O Brother, Where Art Thou?
Yearning for liberation from the monotonous grind of breaking rocks on a Mississippi prison farm, suave Ulysses Everett McGill orchestrates a daring escape. Shackled to two eccentric chain-mates, they chase buried treasure, racing against time and nature’s flood, unleashing an epic adventure.
The first of their collaborations with George Clooney, this spirited comedy sees the Coens ingeniously transplant Homer’s Odyssey to Depression-era Mississippi. Off the back of the film’s bewitching musical sequences, the addictive folk soundtrack became a mega-hit in its own right.