The Blonds
Carri, who lost her parents to Argentina’s brutal military when she was three years old, travels through Buenos Aires with her crew to unravel the factual and emotional mysteries of her parent’s life, disappearance and death. Traces of her family emerge, colored by sharply conflicting perspectives.
Piecing together a painful chapter of her family history, Albertina Carri’s provocative feature confronts the representational limits of both documentary and fiction. Structured around interviews, reenactments, and even Playmobil figurines, the film’s jagged style evokes the slipperiness of memory.