The Deer Hunter
In 1968, three lifelong friends from a working-class Pennsylvania steel town prepare to ship out to Vietnam to fight in the war after one last hunting trip. There, their dreams of military honor are quickly shattered by the inhumanities of war—and those who survive are haunted by their memories.