The Lavender Hill Mob
An obsessive bank clerk decides to steal a delivery of gold bullion shipments he has loyally overseen for two decades. Enlisting the help of a small businessman, they hatch a plan to smuggle them to Paris by disguising them as Eiffel Tower memorabilia.
Long before Ocean’s 11 (the original!), director Charles Crighton and Ealing Studios assembled a lovable cast of eccentrics for a hectic and unpredictable bank heist you won’t soon forget. The Lavender Hill Mob is brilliantly spry entertainment, which exemplifies the British comedy at its finest.